VINTAGE REVIVAL MONTLHERY 2013
Op 20-21 april werd op de oude kombaan
van Autodrome de Linas-Montlhéry
VINTAGE REVIVAL MONTLHERY 2013
georganiseerd.
Even een stukje Historie:
Victrace Retro Media anno 1930
Autodrome de Linas-Montlhéry
L'autodrome de Linas-Montlhéry
Locatie Bruyères-le-Châtel
Geopend 1924
Voormalige namen Autodrome Parisien
Portaal Autosport
Het Autodrome de Linas-Monthléry is een racecircuit gelegen in de
Franse gemeente Bruyères-le-Châtel.
Createur Alexandre Lamblin 1924
Het circuit werd geopend in 1924, en lijkt enigszins op het oorspronkelijke
circuit in Monza dat rond dezelfde tijd werd gebouwd.
Aanvankelijk omvatte het circuit alleen een ovale kombaan,
in 1925 werd het circuit uitgebreid met een gedeelte openbare weg.
MG C-Type Montlhery:
The MG C-type was produced by the MG Car company from 1931 to 1932. It was designed for competition use and based on the M-Type Midget. A special car, EX120 had been developed from the M-Type for George Eyston to make an attempt on the 750 cc class 24 hour record at Autodrome de Montlhéry in France. The attempt was successful and a series of replica cars were made which became the C-Type.
In 2001 ontving het circuit een nieuwe racelicentie,
al zijn er alleen nog kleine raceklasses actief op het circuit.
Grand Prix:
De eerste officiële race die plaatsvond op het circuit was de Grand Prix van Frankrijk in 1925. De race werd gewonnen door Romain Benoist in een Delage.
Tijdens deze race overleed Antonio Ascari.
De Grand Prix keerde hierna in 1927 terug op het circuit,
en ook tussen 1931 en 1937 werd de Franse Grand Prix hier verreden.
(Bron: Wikipedia)
*Victrace Retro Media bracht in 1989 al een bezoek aan
L'autodrome de Linas-Montlhéry en maakten destijds de videofilmopnamen
van de Le Grand Prix de L'age d'Or Autodrome de Linas-Montlhery
25-26 Juin 1989.
MG K1 Magnette Monoposto 1933 / David Piper - Ferrari 365 P2 1965
Maserati 6 CM 1937 / Bernard Peruch - AC Cobra 1964
*(Slechts een hele kleine selektie video-8 snapshots van de ca. 3600 snapshots uit ca. 4 uren
geschoten VICTRACE videofilmbeelden uit 1989 at
Le Grand Prix de L'age d'Or Autodrome de Linas-Montlhery 25-26 Juin 1989).
Victrace Retro Media
Guest-Photographers :
Marc Pallier
Imagerie Mécanique
&
Indian Motorcycle Club france
Indian Motorcycle Club france
en fraaie Line-up van Sandford Tricycles...
A 1921 Leyat Helica. Only 2 complete Helicas are known
to exist out of a total of two dozen made.
They were designed bu Marcel Leyat, an airplanebuilder.
Maserati's
De Prachtige Talbot 105, de Dr.Husband *Special, uit 1931
van de Nederlandse Eigenaar Han Brouwers.
*Deze door Dr.Georges Roesch (CH/GB) designed
Talbot 105, de dr.Husband Special, uit 1931
en in 1951 equipped met een grote compressor
levert nu maar liefst 257 pk op de testbank.
Talbot 105:
The Talbot 105 was a high powered sports car de
veloped by Talbot designer Georges Roesch.
It was famously fast, described by one authority as the fastest
four-seater ever to race at Brooklands.
four-seater ever to race at Brooklands.
The car made its first appearance at the London Motor Show in 1926.
At this stage it was formally named according to its fiscal and actual
horsepower as the Talbot 14-45.
The six-cylinder engine displaced a volume of 1,665 cc and was
the basis for all Talbot engines until the Rootes takeover in 1935.
The engine was repeatedly bored out further, giving rise to a succession of
performance improvements. Throughout these developments, the exterior
dimensions of the original 14-45 engine block remained unchanged, however.
The 1930 London Motor Show saw the debut of the 20-70 model, bore and
stroke both being increased to give an engine capacity increased to 2,276 cc.
In this form the car was later called simply the Talbot 70 or 75.
Higher compression ratios and power increases followed.
An increase in the engine capacity, still without any change to the exterior
dimensions of the engine block, yielded a cylinder displacement of
2,969 cc for the iconic Talbot 105 model.
In 1931 four 105s were tuned to provide a reported 119 bhp, at 4,800 rpm.
In "Brooklands trim" further tuning and in increased compression ratio
of 10:1 gave rise to a claimed 125 bhp.
Talbot 105 Works Brooklands at Silverstone:
(Brooklands banking)
The Talbot acquired its fame on the racing circuits, featuring prominently at
Brooklands on the south-western fringes of London. In 1932 Talbot pulled out
of racing, but a major Talbot dealer named Warwick Wright successfully ran
a team of three 105s that year, and other teams operated by dealers and
enthusiasts continued to race the cars at least till 1938.
(Bron wikipedia)
Lagonda / Bugatti / Riley
MG / Riley
Mors
Aston-Martin
Fraaie MG's...
Tja..
MG versus Amilcar
Types 13 Brescia
(2012)
Autovriend Kjeld Cornelis Jessen hier in zijn
Bugatti Brescia Type 13 1496 cc 1925
Chassis No. 2442. Top 150 km/uur.
De Jensen 541
Met Joris "Pre-War Car" Bergsma...
de Neuzen...
Avion Voisin
Maar er waren ook Motorfietsen!
(Matchless G3)
Hr."Alex von Schmittenhoven"
and the P&M's 1916 (left) & his 1910 (right)
"There is where we have to go..."
Hr."Alex von Schmittenhoven" on His Phelon & Moore 1910
*Oui monsieur. Alex van Schmittenhoven" avec une hélice il va plus vite!
(Matchless G3)
Hr."Alex von Schmittenhoven"
and the P&M's 1916 (left) & his 1910 (right)
"There is where we have to go..."
Hr."Alex von Schmittenhoven" on His Phelon & Moore 1910
*Oui monsieur. Alex van Schmittenhoven" avec une hélice il va plus vite!
nee echt serieuze "brommers" zoals de
twinport
Matchless Brooklands Special (twinport) 1935
uitgerust met Brooklands Cans..
uitgerust met Brooklands Cans..
Triton / Excelsior Manxman
Het BROOKLANDS MUSEUM (GB) was er ook
en had wel heel speciale motorfietsen meegenomen...
"The Ivan Wicksteed Recordbreaker"
The Supercharged Triumph Speed Twin 498 cc 1938
Een fraaie Line-up...
"" Not Standard :) ""
Verder waren er weer de fraaie snelle Triumph Speed Twins
racers te zien...en te horen !
(2011)
Another one..(earplugs in)
Another one..(earplugs in)
Another one..(earplugs in)
Another one..(earplugs in)
Pre-War Triumph Speed Twin Girder Fork
Courtesy of
VICTRACE RETRO MEDIA
Guest-photographers :
Guest-photographers :
Marc Pallier
Imagerie Mécanique
&
Indian Motorcycle Club france
&
Fabrice Dumont
Le P'tit Photographe
&
Indian Motorcycle Club france
&
Fabrice Dumont
Le P'tit Photographe
STEEDS VERASSEND, ALTIJD DICHTBIJ
Motoring George Spauwen