Op 26 mei ging ik in goed gezelschap weer eens
wat historisch motorfietsen bekijken...
(Van de harde D.V.M.A.-kern was niemand
in geen velden of wegen te bekennen)
Het was prachtig zonnig weer en niet ver rijden...
Al vroeg vonden de technische keuringen plaats.
Rob van der Poel, Ex-Harc & veelvuldig historisch
Rallyerijder, trof ik daar ook aan na vele jaren!
Ongetwijfeld een 50 cc Kreidler...
Een redelijk moderne Moto Morini
en een ouder type...
Een "Supersnelle Dikke" Eysink
Voor wat meer historie: (Click)
Verderop stond nog zo'n "bromvlieg".
Tja... als je dit ziet blijf je lachen...
een heuse Matchless Racer met veel PK's!
en Norton racer met "*deuk" in de tank!
*Dat hoort dus zo.
ESO :
Een Tjechisch merk dat later aan JAWA is toegevoegd.
MZ
Veel blok weinig inhoud...
Een paar(Italiaanse) Rumi 's (125 cc Twin)...
een paar "rare" Engelsen met een Velocette-meer Pret.
NSU uit 1934 dus...
met "krulspelden" nog in. NSU= (Norton S.... Used)
Armin zijn Moto Morini 125 cc werd ook uitgebreid..
aan de Technische Keuring onderworpen.
(VICTRACE 2005)
Het betrof een Historische Motorsport Vereniging Demo,
tussen enkele bromfietsraces door,
Kortom een try-out die volgend jaar mogelijk herhaald zal gaan worden.
Jong geleerd is...
Volgende klasse: Dringen bij de Start...
Vervolgens een Demo-run:
Honda *Mike Hailwood Replica
* Mike "The Bike" Hailwood
Tenslotte dan de RACE waar het allemaal eigenlijk om draaide...
Hieronder een impressie door een 50 cc Kreidler-rijder met een Helmcamera:
Herman Meyer
Kreidler 1972
geschakelde 6 versnellings bak
DRM watergekoelde cilinder
WP Monoshock achterschokbreker
Harley Davidson 750 cc Racer
Harley Davidson Liberator (road-use).
SO