maandag 18 januari 2010

Guestwriter FRANS V. uit Philippine


15 januari 2010
Hallo Motoring George,
Ben niet zo goed met de computer... maar beter op 2 wielen,
maar als je nog een geweldige rit zoekt met motoren van voor 1960
maar ook nogal wat pre-war dan hebben wij de rit voor jullie groep ,
eind juni hebben we weer de Belgie-rit.
Kijk even op *www.bomberlare.be ,
vroeger heette dit de 9 provincien rit
maar is na 2 jaar stoppen nieuw leven ingeblazen
en zeker de moeite.

(Kijk bij *Veteranentour 2010
ongeveer 700km in 2 dagen over de belgische wegen
met eten en drinken en slapen 150 eurootjes).
Frans V.


Motorcycles was a british manufacturer of motorcycles from 1928 to 1955.
Their 1948 Black Shadow was at the time
the worlds fastest production motorcycle.
In 1955 the company discontinued motorcycle production
due to heavy financial losses.


Zelf heb ik ook nogal wat fietsen
varierend van Ariel tot Vincent zal een paar fotootjes bijsluiten.
Maar rij ook Honda als het enduro-werk is.
En ben geïnteresseerd in lange ritten zo rijd ik om de 2 jaar End to End,
Lands End To John O Groats,
in Uk en heb nu een 5-tal malen de Moto Giro Italia gereden,
en van het jaar probeer ik de Catabria Tour (España) te doen
via club M.C.Piston zoek hem maar eens op in Noord Spanje en
hun beste tour is eerste week October maar dan kan ik niet

De Oude Haven Exterieur
mossel
daar ik hier met mosselen de kost verdien.
Zag dat jullie vorig jaar in Cadzand waren, in de buurt van mij ,


jammer anders had je langs kunnen komen.
Frans V.


1 april 2010
Hallo,
Ja moet natuurlijk uitkomen he, heb zelf 2 maal meegedaan met een VMC rit zo’n 10 jaar geleden,maar is jammer genoeg niet mijn ding, werk redelijk veel en als ik dan eens vrij ben is een ritje rond de kerk me toch wel wat weinig kilometers, moet toch zeker een flinke dag rijden zijn, dus meestal rij ik dus Belgische en Franse ritten en een paar in UK, en in juni rij ik mee met M.C.Piston in Somo de rit van vijf duizend bochten in de Picos ( je kan daar ook geweldig enduro rijden maar nu met geld van EEG geweldig geasfalteerd) en is ook een leuke rit er naartoe en terug, bedoeling is met de Vincent A Meteor van 1938.
De Nederlanders die altijd meerijden zijn al allemaal ingeschreven, toch meer dan 70, maar zag je website en dacht misschien kan ik daar wat deelnemers scoren met interessante fietsen en ook zag ik Rob’s naam staan en die heeft 10 jaar geleden ook mee gedaan eenmaal met een Norton 18 en een Sunbeam.
Ok George,
Je website werk is in ieder geval fantastisch,
ongelooflijk mooie foto’s en alles gedetailleerd
zoiets kennen we hier niet in Belgie,
Motor ze...
Frans V.








De B is van 1946 maar wel niet meer helemaal origineel maar wel op gelet dat het niet zo goed te zien is zoals een geweldig stukje huisvlijt van Vincent Speet die 2 leading remmen maakt. Een hele verbetering want standaard remt een Vin niet geweldig en een andere verbetering is een moderne BTH magneet, die geweldige blauwe vonken geeft en ander zwak punt van de Vincent is de dynamo, Alton is een vervanger maar heb er al 4 versleten op 2 jaar, er is nu een echte goede op de markt op basis van de Kubota generator maar de man woont in Vancouver die ze maakt en die wil dat je er om komt, verder ook een moderne ketting erom met O ringen, zo eentje die ook gebruikt wordt in de Enduro sport van D.I.D. is volgens mij de beste ketting, zie je ook het meest in de sport en zo zijn er nogal wat verbeteringen die er aan gedaan zijn om er een betrouwbaardere fiets van te maken,


Met vriendelijke groet,
Frans de Mosselman
Rolland "Rollie" Free
(November 11, 1900 – October 11, 1984)
was a motorcycle racer best known for breaking the American Motorcycle Land Speed Record in 1948 on the Bonneville Salt Flats, Utah. The picture of Free, prone and wearing a bathing suit, has been described as the most famous picture in motorcycling.
02 april 2010
Maar George een geruststelling er is geen een Vincent
die met meer dan 100 mijl over Isle of Man is geweest maar Triumph wel,
Dus slaap zacht
Frans V.
02 april 2010
Niet omdat het over mij gaat maar geweldig werk George en in zo’n korte tijd, zo zie je maar iedereen heeft zijn specialiteit,
Als je interesse hebt zal ik nog wel eens stukjes schrijven,
Met vriendelijke groet,
Frans
You're Welcome
Motoring George Spauwen
SO



STEEDS VERASSEND, ALTIJD DICHTBIJ


Motoring George Spauwen