donderdag 29 oktober 2009

USA-lex...

----- Original Message -----

From: Klaui, Ruud
To: Lex Schmidt
Sent: Tuesday, October 27, 2009 2:59
Subject: carburateur

Hoi Lex,
Nog steeds lekker in de USA ?
Jij weet m.i. alles ,
dus kom ik met de vraag voor mijn Amal 276 carburateur
waar ik o.a. de gaschuif wil vervangen zodat ie lekker af te stellen is .
Er zit een 6/4 in maar nu heeft BSA de Groot alleen 6/3 en 6/ 3.5

in zijn webshop liggen
Weet jij of dit soort verschillen duidelijk merkbaar zijn ?

en wat is de standaard schuif voor een Matchless ?
Zit er veel verschil tussen de 275 en 276 carburateur

ik zie b.v. andere naalden enzo

(ik kan dit soort info niet halen uit al die bergen info op het net ..)
Groeten
Ruud



Ha Ruud,
Ja gaat prima hier, 4 blokken aan het reviseren, zie foto.
Ten eerste, de 275 is een totaal andere carb, en niks is uitwisselbaar,
alleen de vlotterkamer, en de stationair en luchtschroef.
Alleen de gasschuif vervangen heeft geen enkele zin,
je moet of de schuif en huis vervangen,
(maar nieuwe huizen zijn niet meer te vinden),
of de carburateur opsturen naar Martin Bratby in GB,
die hem uitboort, en er een oversize gasschuif inzet,
dit wordt allemaal erg nauwkeurig gedaan,
en is voor de amateur niet zelf te doen.
Alleen dan heb je een mooi stationair lopende motor!
Dus de vraag van de afschuining van de schuif is ook niet meer relevant.
Hope this helps,
Lex




PS
ik heb net nog even een tripje van 80 mijl gemaakt, zie pictures,
en nee ik kan er geen verhaaltje over schrijven, sorry, ben er niet goed in!!
Lex


Crisistijd:


US-Alex, met bril, neemt alvast wat verse broodjes mee
uit de US voor ons Annual Dinner...


SO


STEEDS VERASSEND, ALTIJD DICHTBIJ!

Motoring George Spauwen Sponsored by
Victrace Sitebuilding